این تصور وجود دارد که حفظ زیبایی طبیعی و سلامت پوست، مو و زیبایی به هزینه زیادی نیاز دارد ولی می توان به راههای طبیعی زیادی اشاره کرد که به هزینه چندانی احتیاج ندارد. در نگاه اول حفظ طراوت امری گرانقیمت به نظر می رسد که چندان دور از ذهن نیست.

سالانه حدود ۳۰۰ میلیارد دلار برای تولید محصولات آرایشی و زیبایی هزینه می شود و زنان سراسر دنیا در طول عمر خود مبلغی در حدود ۱۵ هزار دلار برای خرید محصولات زیبایی هزینه می کنند. به همین خاطر بسیاری از مردم فکر می کنند حفظ سلامت پوست،مو و زیبایی به پول و وقت بسیاری احتیاج دارد. ولی این موضوع درست نیست چون اکثر آدمها به مفهوم صحیح زیبایی پی نبرده اند. نیازی نیست برای حفظ سلامت پوست، مو و زیبایی بیش از اندازه هزینه کنید.

راه های ساده زیادی وجود دارد که به شما نشان می دهد زیبایی طبیعی خود را حفظ کرده و از آنچه که واقعا هستید لذت ببرید. اگر دوست دارید موهایی شفاف و براق داشته باشید از موز و تخم مرغ استفاده کنید. کمی تخم مرغ را با یک موز پوره شده قاطی کرده و این ماسک طبیعی را روی موهایتان بگذارید و پس از سی دقیقه موها را به روال همیشه شستشو کنید. کافی است پس از شستن کامل مو از مقدار کمی حالت دهنده استفاده کنید. نتیجه موز و تخم مرغ برای شفاف شدن موها بسیار کم هزینه و راحت است. جوشهای سر سیاه همیشه آزار دهنده هستند. برای از بین بردن جوشهای سر سیاه ۴ یا ۵ قطره عسل را روی یک برش لیموترش بریزید و بعد آن را به مدت یک دقیقه روی پوست به حالت ماساژ بمالید. مخصوصا در بخش هایی که پوست جوشهای بیشتری دارد ۵ دقیقه صبر کنید و بعد آن را با آب سرد شستشو دهید.

مطلب مرتبط  5 نکته کلیدی سلامت و زیبایی مو

این کار ممکن است کمی ایجاد حساسیت کند پس بهتر است پیش از خواب این کار را انجام دهید که مجبور به بیرون رفتن از خانه نباشید. از معجزه های طبیعی دیگر می توان به سرکه سیب اشاره کرد. اگر دچار خشکی مو هستید یک چهارم فنجان سرکه سیب طبیعی را با یک فنجان آب مخلوط کرده و از این ترکیب به عنوان یک نرم کننده کاملا طبیعی برای خشکی موها استفاده کنید. از دیگر مراقبتهای سلامت پوست،مو و زیبایی می توان به عسل طبیعی خالص به عنوان یک ماده آنتی باکتریال اشاره کرد. هفته ای یکبار یک قاشق غذاخوری خالص را کمی گرم کرده و با انگشت روی پوست صورت ماساژ بدهید. بعد از ده دقیقه صورت را با آب گرم شسته و بگذارید در هوای طبیعی خشک شود.


میهن پزشک پشتیبان سلامت شما


طبق تخصص دکتر مورد نظر را پیدا کنید
لیست تخصص های پزشکی

سوال دارید؟ از پزشکان رایگان بپرسید
پرسش و پاسخ با پزشکان

لیست پزشکان شهر خود را مشاهده کنید
دکترتو پیدا کن و نوبت بگیر