در این مطلب ابتدا  لابیاپلاستی و تفاوت آن با سایر عمل های همانندش تعریف کرده ایم . در ادامه با دادن اطلاعات عمومی کوتاهی روی لابیاپلاستی زوم شویم که جراحی زیبایی واژن چیست و چرا صورت میگیرد. بعد از آن به مراحل انجام این عمل از قبیل مشاوره و معاینه ، کاربرد های لابیاپلاستی و انواع روش های انجامش پرداخته ایم. در آخر به مراقبت های بعد از عمل و خطرات محتمل جراحی زیبایی واژن میرسیم.

لابیاپلاستی یک عمل جراحی روی واژن است.  قطعا واژن خصوصی ترین عضو منحصر به فرد و بسیار خاص از بدن است که در آن چرخه قاعدگی ، زایمان ، رابطه جنسی و سیستم ادراری با هم حضور دارند. برای خیلی از خانمها بحث در مورد مسائل بهداشتی واژن بسیار دشوار و شرم آور است. این ارگان منحصر به فرد و خاص ، نمادی از جنسیت ، باروری و هویت زنانه است.  اما  ممکن است با مشکلات بالقوه زیبایی و سلامتی همراه باشد که به طور اجباری نادیده گرفته می شود. با افزایش سن ظاهر اعضای بدن خانم شما با کاهش سطح استروژن ممکن است تغییر کند. با کم شدن لنت های چربی در لابیا ، لبه های واژن ممکن است چاق تر شود و کلاژن کمتر منجر به افتادگی این  قسمت بدن بشود. بنابراین از نظر جسمی  و روانی مرکز زندگی بخشی بشر ادامه نسل ها و بنیان روابط سالم بین زوجین اهمیت فراوان دارد. پس بحث در مورد این موضوع بسیار مهم است.روش زیباسازی دستگاه تناسلی یک  هدیه بزرگ برای زنان است ، و این روش راه را برای این تابوهای بی شماری هموار می کند و ارزش بسیار شایسته آنها را باز می گرداند.

 

زمانی بود که تا اصطلاح جراحی پلاستیک را می شنیدید فقط به فکر عمل بینی بینی دختر خاله تان می افتاید و نه بیشتر از آن و از چیزهایی مثل تغییر سینه شامل کاهش و لیفت گرفته تا بوتاکس ، رستیلان و کلاژناز لیپوساکشن گرفته تا پیوند ، لیفت ، ناخن و ساق پا و غیره هیچ خبری نداشتید و  روش هایی زیبایی مردان و زنان فقط برس مو و آرایش صورت بود.اما حالا که این علم روزبروز در حال پیشرفت است  شاید جدیدترین عمل جراحی زیبایی در زمینه ضربه  ، بلند کردن ، سفت کردن و آزاد کردن ، همین جراحی زیبایی واژن (لابیاپلاستی) باشد که  قبلاً محدود به پرینورافی (ترمیم دهانه واژن که  آنچنان که باید موفقیت آمیز نبود) بود.

 

جراحی زیبایی واژن چیست؟

جراحی زیبایی واژن روش انقلابی است که تمام این مشکلات را در یک جلسه برطرف می کند. عمل لابیاپلاستی  میگوید واژن هیچ تفاوتی با سایر قسمت های بدن ما  ندارد و باید در فرم زیبایش باقی بماند بسیاری از خانم ها به دلیل داشتن واژنی شل و باز که ناشی از تماس چربی اضافی در مونس پوبیس با لباس زیر زنانه  است و گاهی اوقات کلیتوریس را می پوشاند رنج میبرند. سیستمهای این ناحیه به دلیل موارد زیر بسیار بیشتر از قبل به هم نزدیک می شوند:  اثرات زایمان های دشوار برای نوزادانی که هنگام تولد دارای وزن بالایی هستند، مشکلات ژنتیکی مادرزادی، پریودی  و ادراری، تغییرات هورمونی و پیری  ممکن است باعث از بین رفتن شکل اولیه و جوان این ناحیه شود. مشکلات جنسی برای زنان معمولاً روانشناختی در نظر گرفته می شود در بیشتر موارد ، به دلیل ناامنی روانی نمی خواهند رابطه جنسی برقرار کنند. این عدم اعتماد به نفس مانع لذت بردن از رابطه جنسی زنان و مردان می شود و زندگی جنسی را از بین می برد. بنابراین دقیقاً مانند صورت یا سایر قسمت های بدن که اغلب مورد توجه جراحی های پلاستیک قرار می گیرند، بعد از هر مشکل سلامتی یا نگرانی زیبایی از جمله ناحیه واژن نیز باید به عنوان یک عضو بدن برخورد و درمان شود.

دلایل انجام لابیاپلاستی

خانم ها به دو دلیل پزشکی و زیبایی شناختی (یا ترکیبی از این دو) اندازه لابیای واژن دغدغه دارند. کاهش اندازه  لبه واژن شامل ناراحتی یا تحریک با شلوارهای تنگ ، ورزش ، دوچرخه سواری یا سایر فعالیت های بدنی است. در بسیاری از موارد زنان با لابیای بزرگ به دنیا می آیند دلایل زیبایی شناسی (زیبایی سازی) شامل خودآگاهی و عزت نفس و تمایل به زیبایی اندام برای بهتر شدن خودتان است. بنابراین قبل از آنکه وارد عمل شوید ابتدا ببینید مشکل شما چیست و میخواهید چه چیزی را بهبود ببخشید تا برای آن وارد عمل شوید. انتخاب لابیاپلاستی فواید عملکردی و آرایشی هم دارد و می بینید که  بیشتر خانمها تحت عمل جراحی قرار می گیرند زیرا دیگران می خواهند پس از زایمان یا پیری ظاهر جوانی خود را بازیابند. تا لابای اضافی را که پیچ می خورد و چرخانده و باعث درد و تحریک می شود ، کاهش دهند. اگرچه دلایل زیادی وجود دارد ، شما باید به دنبال یک جراح پلاستیک دارای مجوز هیئت باشید که از عوامل پزشکی ، ذهنی و عاطفی یک روش مانند لابیاپلاستی مطلع شود.در زیر چندین نمونه از تفاوت های لابیا پلاستی و انواع جراحی های دیگر روی واژن را برایتان آورده ایم.

 

تفاوت لابیاپلاستی با واژینوپلاستی

سفت شدن و جوانسازی تخصصی واژن ، پرینه (دهانه واژن) و عضلات حمایت کننده ، واژینوپلاستی نام دارد. بسیاری از زنان با کودکان بزرگ در حال حاضر به دنبال تجدید بافت های واژن هستند. هم برای افزایش احساس و رضایت جنسی خود ، و هم برای افزایش تجربه جنسی با همسر مهربانشان .این روش باعث سفت شدن و جوان سازی واژن شل می شود.

 

تفاوت لابیاپلاستی با پری نئوپلاستی

به روش پلاستیکی برای از بین بردن جای زخم یا شلی ، ترمیم و بالا بردن پیروینیوم و نزدیک شدن عضلات بالابر و کشش به سمت  همدیگر پرینوپلاستی گفته می شود. پرینوپلاستی ممکن است به تنهایی برای بازسازی هاینس یا برای واژن باز و ناراحت کننده انجام شود و اغلب با واژینوپلاستی ترکیب می شود.و به خاطر زایمان دشوار یا پارگی واژن بعد  از زایمان (که می تواند یک سوراخ واژن غیرمعمول و باز ​​ایجاد کند )  به کم شدن اعتماد به نفس و کاهش لذت جنسی و مشکلات لباسی منجر شود .جراحی دستگاه تناسلی زنان ، که جراحی زیبایی واژن نیز بخشی از آن است ، یک زمینه جراحی طاقت فرسا است و باید با همان احترام و احتیاط سایر روش های جراحی انتخابی به آن مراجعه شود.

 

معاینه و مشاوره قبل از جراحی

مشاوره لابیاپلاستی

مشاوره با یک پیش مصاحبه با دکتر آغاز می شود. دکتر برنامه ریزی عمل را با همکاری بیمار انجام می دهد.  انتظارات شما را زیر سوال می برد و تصمیم می گیرد که آیا می توانید نتایج دلخواه را بدست آورید یا نه . در طول معاینه روش ها مورد بحث و برنامه ریزی قرار می گیرند. او به سوالات بیماران پاسخ خواهد داد و در مشاوره اولیه، عوارض جانبی و هرگونه عارضه احتمالی را مستقیماً با بیمار در میان خواهد گذاشت. پس از مشاوره ، عکس های شما برای بایگانی پزشکی گرفته می شود. پس از معاینه ، یک جراح باتجربه و ماهر می تواند روش لابیاپلاستی مناسب را برای نیازهای فردی شما توصیه کند. کار با یک جراح واجد شرایط که می توانید به آن اعتماد کنید بسیار مهم است. در مورد انتظارات و اهداف خود برای انجام این روش باز و صادق باشید.

مطلب مرتبط  اصلاح تغییرات واژینال بعد از یائسگی

زیبا سازی واژن

کاربرد لابیاپلاستی

خانم ها معمولاً در صورت پوشیدن لباس زیر یا لباس شنا از این ناحیه شکایت دارند. علاوه بر این ، تجمع چربی در این منطقه ، کلیتوریس را که یکی از نقاط لذت زنان است  می پوشاند. عمل زیبایی دستگاه تناسلی پس از استفاده از نوع بیهوشی ترجیحی آغاز می شود. هنگامی که مشکلات افتادگی لابیای داخلی و خارجی ، که باعث تحریک می شوند ، برطرف شد. شکل و شمایل کلی منطقه زیبایی ظاهری دارد که از آن راضی خواهید بود. با زیبایی ژنتیکی همچنین رنگدانه ها ، رشد باکتری ها و رطوبت در واژن نیز درمان می شوند. برای یک رابطه جنسی لذت بخش ، واژن باید آلت تناسلی مرد را در آغوش بکشد ، هنگامی که از مشکل فرم شل شده مراقبت شد ، آلت های تناسلی می توانند یکدیگر را بیشتر احساس کنند و صداهای ناخواسته ناشی از بزرگ شدن واژن به دلیل هوای اضافی در حین رابطه نیز از بین می روند. علاوه بر این ، مونس پد مثلثی مودار و چربی را در قسمت جلوی بدن ، بین بخیه ها و بخیه های مقطع C پوبیس می کند.

تکنیک های جراحی لابیاپلاستی

اگر در حال بررسی لابیاپلاستی هستید نکته اصلی برای اطمینان از نتایج مناسب این است که مطمئن شوید به یک جراح پلاستیک دارای مجوز و متخصص در این روش مراجعه میکنید. بیهوشی برای لابیاپلاستی لازم نیست زیرا یک عمل جراحی سرپایی است. این روش را می توان طی یک ساعت ، به صورت جداگانه یا با سایر جراحی های زیبایی انجام داد. بسته به برنامه درمانی که با جراح پلاستیک شما در نظر گرفته شده ، می توان آن را تحت بی حسی موضعی یا بیهوشی عمومی انجام داد.در ابتدا ، یک روش واحد برای لابیاپلاستی وجود داشت ، و همچنین بسیار محبوب بود. با تغییر زمان و پیشرفت در تکنیک ها ، چندین تکنیک تکامل یافته است. برخی از آنها به شرح زیر است:

 روش اصلاح

این اصلی ترین و طبیعی ترین روش لابیاپلاستی ، روش اصلاح است و از آن به عنوان پرکاربردترین تکنیک مورد استفاده جراحان یاد می شود. این روش پس از جراحی نیز با حفظ لبه های چروکیده ، جلوه ای طبیعی به واژن می دهد. چندین روش دیگر نیز برای کاهش لابیای مینور وجود دارد و همه این تکنیک ها دارای مزایا و معایب خاصی هستند.

 

 روش آزمایشگاه

این روش “کاهش لب یا زیبایی لب” برای بزرگ شدن لابیا است. لب های  واژن زنان مانند سینه ها ، بینی ها و سایر پیش بینی های بدن به هر شکل و اندازه ای از رشته های کوچک تا خیلی بزرگ وجود دارند . البته که این دامنه اغلب اوقات بسیار عادی است، از آنجا که لبه ها در این محدوده هستند اینکه لبه های واژن بزرگ باشند به این منظور نیست که  چیز خوبی است و شما میتوانید به خودتان ببالید بلکه گاهی اوقات باید به سلامت این عضو بدن هم بیندیشید.

 

 استفاده از لیزر

تکنیک لیزر برای لابیاپلاستی هایی که به مقدار کمی بافت لب نیاز دارند بسیار مناسب است. قبل از این پیشرفت ، جراحی ها فقط بافت اضافی لابیا را از بین می برند. در محل برش از بخیه استفاده میشد. این می تواند منجر به ناراحتی و سختی کلی شود. این روش که روش اصلاح (Trim) نامیده می شود ، امروزه نیز انجام می شود. بهتر است همراه با روش کاهش هود کلیتورال برای بیمارانی که به دلیل مشکلات تغییر رنگ می خواهند لبه بیرونی واژن برش داده شود ، استفاده شود. این کار باعث می شود هر دو روش با حداقل برش انجام شود. این میزان زمان مورد نیاز برای انجام روش را به طور قابل توجهی کاهش می دهد. این روش دقیق تر است و خطر سفتی، ناراحتی و مدت زمان بهبودی را کاهش می دهد. هنگامی که هدف از لابیاپلاستی خاص شما کاهش ناراحتی است.

 

روش گووه ای یا Z-plasty

روش دیگر لابیاپلاستی ، روش گووه ای نامیده می شود. این روش  دارای تنوعی است که از آن به عنوان برش Z یاد می شود. روش گووه در نظر گرفته شده برای کاهش ناراحتی ناشی از روش های اصلاح شده است. برش به جای لبه در عرض پهنای لبه ها ایجاد می شود. برش داخلی به گونه ای طراحی شده است که بخیه را کمتر تحت فشار قرار می دهد تا جای زخم بهتر بهبود یابد. برش Z راه حل روش گوه ای است که ممکن است کشش روی اسکار ایجاد مشکلی کند. در این حالت برش به صورت زیگزاگ ایجاد می شود. این باعث می شود که جای زخم باعث ایجاد ناراحتی در اثر تنش کم شود. این روش همچنین ممکن است به عنوان Z-plasty نیز شناخته شود.

مراقبت های بعد از لابیاپلاستی

مراقبت بعد از عمل  بسیار حساس است  و باید به مناسب ترین وجه ممکن صورت گیرد. بنابراین ، هنگام انجام روشی مانند لابیاپلاستی ، برخی از دستورالعمل های بعد از عمل وجود دارد که باید قبل از انجام این عمل از آنها آگاه باشید. باید از دوش طولانی پرهیز کنید و هر بار پس از شستن ، زخم را خشک کنید. آنتی بیوتیک های تجویز شده توسط جراح باید برای کاهش درد و التهاب مصرف شود، که می تواند بعد از عمل وجود داشته باشد دوچرخه سواری ، تا زمانی که توسط جراح پلاستیک آزاد نشوید باید از انجام فعالیت های بدنی و سایر فعالیت های جسمی خودداری کنید. بازگشت زودرس به فعالیت ها می تواند به زخم فشار وارد کند و بی مورد روند بهبود را به تأخیر می اندازد. شما نباید لباس تنگ و زیرپوش بپوشید زیرا باعث اصطکاک بر روی زخم می شود. همچنین ، شما نمی توانید حداقل تا چهار هفته رابطه جنسی برقرار کنید.

 

خطرات احتمالی لابیاپلاستی چیست؟

اگر این عمل توسط دکتر های مبتدی صورت بگیرد. ممکن است اطراف واژن زخم هایی ایجاد شود که می تواند کیفیت پوست را کمتر از گذشته بکند . اگر جراح بیش از حد لازم پوست را برش دهد ، در صورت زایمان واژینال در آینده می تواند باعث خشکی واژن ، درد در هنگام رابطه جنسی و حتی  پاره شدن بشود . بعضی از مردم وقتی این را میشنوند به آن اهمیت میدهند و در نهایت با کمی بی حسی موضعی در لابیای خود مواجه شون. اگر لبه های واژن شما تا حدی شما را آزار می دهد که در زندگی روزمره شما تداخل ایجاد میکنند ، قطعاً در مورد این مسئله با پزشک صحبت کنید. برخی از لب ها کوتاه و برخی طولانی هستند و هیچ کدام از آنها مشکلی ندارند. اگر فکر می کنید آنها خیلی بلند هستند ، ما از شما می خواهیم که به آن کمی استراحت دهید.  پس اجازه ندهید کسی به شما بگوید که شما دارای لبهای اضافی هستید بلکه این فقط آناتومی بدن شما است.


میهن پزشک پشتیبان سلامت شما


طبق تخصص دکتر مورد نظر را پیدا کنید
لیست تخصص های پزشکی

سوال دارید؟ از پزشکان رایگان بپرسید
پرسش و پاسخ با پزشکان

لیست پزشکان شهر خود را مشاهده کنید
دکترتو پیدا کن و نوبت بگیر